poniedziałek, 7 października 2013

Stereotypy - Mój krótki tekst na temat obecnej sytuacji społecznej

Przerwa między rozdziałami ;)
Krótki tekst, który napisałam tak sobie ;)
 Jeśli mam usunąć ten post to piszcie o tym w komentarzu ;)

''Stereotypy''


    Słońce ogrzewa promieniami ulice Londynu. Ludzie spieszący się do pracy, nastolatkowie z ciężkimi plecakami. Tłumy sprawiły, że wszyscy wydawali się tacy sami. Biznesmen zarabiający miliony funtów i starsza pani z siódemką czarnych kotów w domu, w tłumie wypadli tak samo. Każdy musi skasować bilet. Każdy musi się przepychać. Nie wszyscy to robią, zdarzają się tacy, którzy zawsze przepuściliby starsze lub ciężarne kobiety. Jednak większość pozostaje obojętna.
   Przy brudnych i przegniłych ścianach splątanego metra prawie w każdym korytarzu można spotkać muzyka. Czasem to skrzypek, który zbiera każdy grosz na rodzinę, która jest ofiarą zbyt dużych podatków i niesprawiedliwych rządów w państwie. Czasem śpiewające studentki z biednych rodzin, zbierające na czesne. Lub oszuści, zbierający na alkohol, narkotyki, puszczający z płyty rap albo reggae i ruszający nieudolnie ustami do tekstu. Setki pustych kapeluszy i futerałów na instrumenty. Dlaczego pustych? Ponieważ masa szarych ludzi prawie nigdy nie patrzy w dół. Nie chodzi o ich stopy oczywiście. Z pewnością czasem patrzą na swoje stopy. Chodzi o Dół. W Dole znajdują się ludzie dotknięci kataklizmami, niesprawiedliwością i czystym pechem. Ludzie bogaci, lub na krawędzi nie myślą o nich. Myślą o sobie i o tym aby samemu nie upaść.
  Jednak czasem znajdzie się ktoś, kto pochyli się i wyciągnie rękę do tych na Dole. Wrzuci pieniążek do kapelusza. Ustąpi miejsca w zatłoczonym metrze. Odpuści.
   Ten ktoś zapomniał o starych dziejach, uprzedzeniach, przekonaniach. Stereotypach. Jeśli widzi starszego pana z przeplataną srebrem brodą, leżącego na ulicy, nie ocenia go od razu. Nie wmawia sobie, że to na pewno pijak, tylko zachowuje się jak normalny człowiek. Podaje rękę ,ofiaruje pomoc. Nie oczekując niczego w zamian. To ktoś, kto widzi więcej niż tylko okładkę książki. To ktoś, kto widzi wnętrze. Człowieka. Nie '' idiotę'', ''grubasa'', ''kujonkę'', ''ofiarę losu'', ''dziwkę'', ''gwiazdora'', ''szpanera''. 

Człowieka.

o~*~o
  
  A teraz mały news ;) Otóż ,żeby nikt się nie zdziwił zmieniłam zdjęcie profilowe ;)
 I tym razem zamiast postaci fikcyjnej (Hermiona a właściwie aktorka Emma Watson) jestem ja ;) 
Oryginalna ja ,więc teraz możecie hejtować mój wygląd ;) 
Nie ma oczu ,ale zawsze coś ;) 



16 komentarzy:

  1. Em.. Ślicznie ale jakoś to jest.. takie sztuczne, ja bym się nie brała do pisania czegoś takiego bo, jest tu za MAŁO opisów :P No, wenki życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie nie będę już takich pisać ;) A co do opisów to to nie jest opis miejsca /Londynu dlatego tak mało opisów ;) To jest bardziej jak książka psychologiczna ;) Dzięki za opinie, przynajmniej wiem, żeby nie pisać psychologicznych tekstów ;)

      Usuń
    2. Nie, ma tu nic mrocznego O.o Naprawdę nie radzę się za to brać, powinno się robić to co się umie najlepiej a w twoim przypadku to Dramione chociaż jak wiesz nienawidzę Dramione twoje Em jest wyjątkiem :D I jeszcze raz mówię: To miało tyć psychiczne?! W cale a wcale tak nie wygląda, i to po raz kolejny za mało opisów al nie chodzi o miejsce xD Tylko o te człowiecze myśli, ale w gruncie rzeczy mogłaś dodać że jest późny wieczór są zapalone latarnie itp. bo, to takie mało klimatyczne :P

      Ad (podpisuję się po raz któryś skrótem wymyślonym przez Kla xd).

      Usuń
    3. Psychologia a psychiczność to dwie odmienne rzeczy. Tekst pod kątem psychologicznym jest dobry. Nawet bardzo. Gratuluję odwagi ukazania własnej opinii.

      Usuń
  2. Mnie się podoba i wiesz, że czekam na kolejny rozdział, prawda ? Twoja M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki <3 Fajnie wiedzieć ,że ktoś czeka ;) Następny rozdział jest dla ciebie <3 A tak z ciekawości, co oznacza skrót M. ? ;)

      Usuń
  3. Mi się bardzo podoba. Nie lubię płytkich ludzi i dobrze wiedzieć, że inni też widzą człowieka,a nie jakiegoś jak to określiłaś ' " idiotę'', ''grubasa'', ''kujonkę'', ''ofiarę losu'', ''dziwkę'', ''gwiazdora'', ''szpanera''. ' Dobrze, że są jeszcze w XXI wieku tacy ludzie, którzy nie patrzą ile kto ma pieniędzy i jak wygląda, czym się zajmuje, tylko na to że jest człowiekiem, jak każdy, W końcu kiedyś nie było takich problemów.. Jaskiniowcy wszyscy byli "UGA" i nikt nie był gorszy xd Potem to wszystko ze szlachtą.. rycerstwem.. królami.. aż wreszcie w 2013 roku PRAWIE wszyscy widzą tylko tych, którymi są otoczeni.. i siebie.. ;]
    Czekam na nowy rozdział i życzę weny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. E tam, rozuniem kazdy moze miec swoje zdanie, mi osobiscie sie spodobalo i nie w kazdym takkm tekscie musza byc przemyslenia ludzi ;p wlasnie nie zawsze musza byc, to ukazuje nasze malo istitne spojrzenie na swiat, twoj tekst szczerze clw mnie poruszyl, sama jak widze czlowieka obdartego to lampla sie wlacza i szufladkuje go do kategorii oijaklw/zebrakow.. Pisz wiecej,fakich tekstow z barwnymi opisami jak i nie, jak przestaniesz pisac to nie rozwiniesz umiejetnosci w tej dziedzinie ;) i nie zgadzam sie ze zostan przy dramiine, bo jestes dobra (pfu wspaniala) pisz o tym co chcesz, nie zatrzumuj sie przy jednym typie, ten juz masz jakos wyszkolony, sprobuj a zobaczysz jak,bedzie, jak dla mnie jak cos wyjdzie spod twego zacnego piira to wstaw tu prosze ;3 rozemocjowana /lapcia..<33 PS. Wybacz bledy na tel pisze :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki i wiesz nie przestanę pisać takich dodatków ;) jeśli trzeba się czegoś nauczyć, to jak się tego nie będzie robić to jak tu się nauczyć :D Dzięki za opinię <3 Wybaczam błędy ;)
      Uśmiechnięta i wzruszona ludźmi, którzy ją doceniają / Eolka <3

      Usuń
    2. Haha, ja tuż już usiedzieć nie mogę z niecierpliwości na następny rozdział xD czy dodatek czy next! żeby się wygodniej czytało założyłam w końcu konto :D była łapciaa..<33

      Usuń
  5. Super blog przeczytałam wszystko na jednym oddechu.:) Pozdrawiam i weny życzę :)
    Zapraszam do mnie :Phttp://syriuszjaczasyhuncwotow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Blog jest zajebisty <33333
    Przeczytałam wszystko i zakochałam się w nim. Nie mogę się doczekać jak to się wszystko się skończy. Jak Draco powie Hermionie,że jest śmierciożercą? A ona jak mu powie,ze jest córką Czarnego Pana? No właśnie... Voldemort jeszcze do tego dochodzi... I ta cała historia z jego rodziną. Nie mogę się doczekać!! <33
    Z pewnością zostaję twoją stałą czytelniczka . :DDD

    Pozdro~~~
    Otaku-chan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie <3 I witamy na pokładzie :D Mam nadzieję, że następne rozdziały cie nie rozczarują ;)

      Usuń
  7. Kiedy następny rozdział? Weny życzę ;) / Ananas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję skończyć go do jutra Ananasie ;)
      Ps. Fajny nick :D

      Usuń
  8. A co masz brzydkie oczy ??? Hahahaha zartuje a tak na serio nie ma co hejtowac ;)

    OdpowiedzUsuń